13 Stránok ktoré by mala vaša firemná web stránka obsahovať

Aké stránky by mala vaša web stránka obsahovať? Tu je zoznam 13 najdôležitejších stránok ktoré by nemali chýbať na vašom webe, čo do nich zahrnúť a ako ich vytvoriť.

Keď príde na vytváranie obsahu pre novo vzniknutú stránku, každý biznis je unikátny a potrebuje čosi iné. Avšak, návštevníci vašich stránok (vaši potencionálny zákazníci) majú určité očakávania, aké informácie na vašej stránke nájdu a kde  ich hľadať. Aby sme zistili, aký obsah stránky vyprodukovať, tu je zopár otázok ktoré si potrebujeme zodpovedať.

  • Aké stránky potrebujem na mojej web stránke ? 
  • Čo by mala obsahovať moja domovská stránka ?
  • Potrebuje stránku zásady ochrany osobných údajov ?
  • Potrebujem mať stránku odporúčaní ? 
  • Skutočne potrebujem firemný blog ?
  • Na stránke o nás, mám rozprávať o sebe alebo o spoločnosti ?

Pri vytváraní stránok pre váš web existuje štandard stránok ktoré by mal mať každý firemný web. Preto prikladám 13 najnákladnejších stránok, ktoré by mala vaša firemná web stránka obsahovať

1. Domovská stránka

Toto je stránka ktorú väčšina ľuďí uvidí ako prvú. A teda by mala hneď na úvod vysvetliť, čomu sa vaša spoločnosť venuje. Obsah tejto stránky by preto mal byť pútavý a okamžite zachytiť pozornosť. Vaša domovská stránka musí byť dobre navrhnutá a načítať sa rýchlo. V opačnom prípade odradí potencionálntch návštevnikov skôr, ako sa stihne načítať.

Čo má stránka obsahovať: Krátky popis toho, kto ste a čomu sa vaša spoločnosť venuje. Letmý náhľad na vaše služby a produkt ktorý ponúkate. Neuškodí ani popis toho, ako môžete pomôcť svojim potencionálnym zákazníkom.

2. Stránka „O nás“

Návštevníci vašej stránky chcú veľmi často vedieť, aký ľudia stoja za úspechom vašej spoločnosti. Stránka o nás, je často jednou z najnavštevovanejších stránok vášho webu. Táto stránka by mala obsahovať stručné informácie, kto ste ako spoločnosť, históriu vašej firmy a čo vás oddeľuje od konkurencie.

Čo má stránka obsahovať: Zhrnutie informácií o vašej spoločnosti, koho zamestnávate (s priloženým popisom funkcie a obrázkami zamestnancov. Prípadne len vás ak podnikáte samostatne), všetky vaše dosiahnuté úspechy a popis prečo sa odlišujete od konkurencie, ktorá ponúka podobný produkt alebo službu. 

3. Stránka „Služby“ (ak ponúkate služby)

Na tejto stránke môžete zobrazovať detailný popis služieb ktoré poskytujete. Začnite zhrnutím toho, čo poskytujete a následne to detailne popíšte. Ak sú vaše služby rozsiahle a popis by zabral príliš veľa miesta, zvážte rozdelenie do kategórií v menu. Takisto pridajte linky alebo tlačídla na vašu „landing page“ (V tomto prípade stránka služby). Vďaka tomu, budú mať zákazníci popis služieb ktoré hľadajú, na dosah ruky.

Čo má stránka obsahovať: Popis poskytovaných služieb, kľúčové body s krátkym popisom, odkazy alebo tlačidlá na ktorých sa zákazník dozvie viac detailné informácie. Popis výhod vašich služieb a ako sa odlišujú od konkurencie.

4. Stránka „Produktov“ (Ak ponúkate produkty)

Toto je vaša šanca ponúknuť detailné informácie o produkte ktorý predávate. Začnite stručným zhrnutím produktov, predtým než ich uvediete na stránke. Ak predávate veľké množstvo produktov a chcete uviesť rozsiahlejšie info o každom jednom produkte, zvážte ich rozdelenie do kategórií v menu. Takisto opäť pridajte linky alebo tlačidla na vašu „landig page“ (Produktovú stránku)

Čo má stránka obsahovať: Popis poskytovaných produktov a krátky popis každého produktu. Odkaz alebo tlačidlo na stránke produktov, ktorá zákazníka zavedie k detailnejšiemu popisu produktu. Vysvetlenie, čo môže zákazník očakávať, keď si váš produkt zakúpi a prečo je výhodné nakúpiť produkt u vás, namiesto konkurencie.

5. Stránka „Časté otázky“

Stránka časté otázky je váš priestor zodpovedať otázky, ktoré sa vás zákazníci pýtajú najčastejšie. Táto stránka by každému návštevníkovi mala zodpovedať všetko čo potrebuje vedieť, na jednej stránke. Poskytnite úprimnú odpoveď na každú z otázok. Popritom by však vaše odpovede mali byť formou „call to action“, čiže presviečať potencionálnych zákazníkov, urobiť ďalší krok k objednávke vaších služieb alebo tovaru.

Čo má stránka obsahovať: Najbežnejšie otázky pokladané zákazníkmi. Zároveň by odpovede mali odstrániť akékoľvek pochybnosti zákazníka, aby sa cítil dostatočne bezpečne nakúpiť u vás. 

6. Stránka „referencie / povedali o nás“

Táto stránka je skvelý spôsob, ako zobraziť pozitívne hodnotenia vašej spoločnosti. Vždy keď je to možné, priložte fotku, meno a informácie autora hodnotenia. Toto pridá autenticitu kaďému odporúčaniu. Ktokoľvek môže napísať recenziu, avšak tie, s fotografiami a opisom skutočných ľudí, sú omnoho dôveryhodnejšie a vytvárajú dojem dôvery. Zároveň je vhodné pridať logá spoločnosti, ktoré využívajú vaśe produkty alebo služby. Je to ďalší jednoduchý spôsob, ako zvýšiť dvôverihodnosť v očiach zákazníka.

Čo má stránka obsahovať: Krátke pochvalné hodnotenie vašimi zákazníkmi. Stačí veta alebo dve. Priložte fotografie a popis zákazníka ktorý recenziu napísal. Je vhodný aj nadpis ktorý upúta oko zákazníka. Nezabúdajte ani na logá alebo názvy spoločnosti ktoré využívajú vaše služby alebo produkty. 

7. Kontaktná stránka

Asi nikomu nemusím vysvetľovať, že toto je jedna z najdôležitejších stránok vášho businessu. Vaša kontaktná stránka, by mala poskytnúť všetky dostupné spôsoby, ako sa s vami zákazník môže skontaktovať. Je však taktiež veľmi dôležité, mať svoje telefónne číslo, fyzickú a emailovú adresu v pätičke každej stránky vždy keď je to možné.

Čo má stránka obsahovať: Odkazy na vaše sociálne média, emailové adresy, telefónne číslo prípadne fax. Samozrejmosťou sú aj otváracie hodiny a mapa s adresou vašej spoločnosti. Niektoré spoločnosti preferujú kontaktný formulár, namiesto emailových adries. Je to spôsob ako predchádzať spamu, tým že nezobrazíte vašu emailovú adresu verejne. 

8. Blog

Toto nie je klasická stránka vášho webu. Blog je web stránka, alebo sekcia webstránky, vyrobená za účelom prispievať článkami, ktoré pomôžu ľuďom na internete zorientovať sa v problematike podobnej vášmu webu. Príspevky na blogu sú zvyčajne zoradené od najnovšieho, po najstarší. Ak vaša malá alebo stredne veľká spoločnosť nemá blog, prichádza veľa. Predstavte si váš blog ako jeden z najlepších a najlacnejších marketingových nástrojov. Blog privádza ľudí na vašu stránku a často vedie k predajom. Prieskum robený spoločnosťou HubSpot zistil, že   spoločností ktoré majú aktívne udržiavaný blog, z neho majú až o 57% väčší stáli „traffic a lead“ stránky. Blog dá takisto vašej spoločnosti hlas, ktorým sa môžete podeliť o váš príbeh, zdieľať svoje skúsenosti a bližšie sa prezentovať svojim zákazníkom.

Čo má stránka obsahovať: Na tvorbu blogu musíte ísť strategicky. Potrebujete vedieť, prečo začínate blog a pre koho budete blogovať (cieľové publikum). Ďalej potrebujete zmapovať, o čom by ste mal blogovať. Akú tému pokryť, aby to bolo čo najviac prospešné pre vás. Keď vlastníte spoločnosť na prenájom aut, blog o tom, ako pestovať repku olejnú vám samozrejme bude na nič. Myslite na to ako píšete a vyjadrovanie aké používate. Väčšina z nás nerada číta akademické články a odbornú literatúru. Preto sa nebojte písať neformálne aby článok pôsobil uvoľnene. Kvalita je lepšia ako kvantita. Štúdie naznačujú, že dlhšie a kvalitnejšie články, ktoré idú do hĺbky, zaujmú viac ako kratšie a plytšie články. Pri tvorbe článku treba myslieť na optimalizáciu pre google vyhľadávač a zdieľať príspevky na sociálnych médiách. 

9. Stránka “ Tlač / novinky“

Toto je stránka, ktorou môžete prezentovať a oslovovať média.  Vaše príspevky na tejto stránke by mali byť s odkazmi na články napísane o vás, tlačové vyhlásenia, reklamy a iné komerčné úspechy. 

Čo má stránka obsahovať: Prezentácia vašej prace v médiach, reklamné spoty, odkaz na stiahnutie PDF a fotografií, tlačové vythlásenia. Je vhodne implementovať na stránke aj spôsob, akým vás môžu kontaktovať médiá. 

10. Stránka zásad ochrany osobných údajov

Stránka ochrany osobných údajov je pre každú stránku povinná. Účelom tejto stránky je, dať návštevníkovi vášho webu vedieť, čo robíte s osobnými údajmi, ktoré môže web zhromažďovať. Na tejto stránke, potencionálnemu zákazníkovi vysvetlíte, ako budú informácie ktoré o ňom získate použité a či budú zdieľané so spoločnosťami tretích strán. Svoju politiku ochrany osobných údajov musíte striktne dodržiavať. 

Čo má stránka obsahovať: Aké dáta zbierate, ako ich zbierate, ako zákazník môže získať kópiu údajov, ktoré o ňom máte, či je tento obsah zdieľaný a ak áno tak s kým. 

11. Stránka „Zmluvné podmienky“

Podobná k predchádzajúcej stránke, je aj stránka zmluvné podmienky. Táto stránka vysvetľuje pravidlá, ktoré návštevník vašej stránku musí akceptovať a riadiť sa nimi aby mohol používať vašu webstránku. 

Čo má stránka obsahovať: Mali by ste tam zahrnúť pravidlá používania vašej webstránky. Napríklad akými zákonmi sa stránka riadi, že je to váš intelektuálny majetok a obsahuje chránenú známku. Prípadne link k stránkam tetrarch strán, ktoré sú implementované na vašej stránke avšak vy za ne nenesiete zodpovednosť. 

12. „Sitemap“ alebo takzvaná mapa stránok

Mapa stránok može byť v dvoch formátoch. Prvým a tým dôležitejším je XML Sitempas (Tie sú robené pre vyhľadávače ako google aby im pomohli objaviť obsah na vaších stránkach. Je dobré ich použivať z hľadiska SEO) HTML Sitemaps sú naproti tomu určené ľudskému oku. zobrazujú štruktúru vašich stránok vo forme obyčajných linkov (adries webu). 

Čo má stránka obsahovať: Mapa stránok má zahŕňať všetky adresy vašich webových stránok a blogov. Štandardne sa nachádza v pätičke stránky. Ak používate WordpPress tak existuje množstvo pluginov ktoré vám pomôžu vybudovať vašu mapu stránok.

13. Stránka sa nedá zobraziť

Technicky nazývaná „404 error“  je stránka, kam je návštevník presmerovaný, ak adresa v rámci vášho webu už neexistuje, alebo nikdy neexistovala. Stránka 404 by mala obsahovať tlačidlo alebo odkaz, ktorý návštevníka vráti na domovskú stránku vášho webu. Typickým príkladom je, keď návštevník zle opíše podstránku, podľa tohto vzoru: xyz.sk/chybný text

Čo má stránka obsahovať: Oznam, že sa zákazník pokúšal dostať na stránku ktorá neexistuje a tlačidlo ktoré ho presmeruje naspäť na vašu domovskú stránku. 

14. Ostatné stránky

Podľa typu webstránky ktorú máte, môžete chcieť pripojiť aj iné podstránky. Ako príklad uvediem:

  • Zobrazenie výsledkov vyhľadávania na vašej stránke.
  • Kariéra a voľné miesta vo vašej spoločnosti.
  • Eventy a udalosti ktoré plánujete
  • Affiliate program a informácie o ňom